kvarteretkullebro.blogg.se

Hej kära invånare i kvarteret Kullebro! Det här kommer att fungera som vårat digitala forum för önskemål, klagomål och övriga mål angående vårt kvarter och vårt, som man på engelska säger, "community". Jag använde mig av något som kallas "blogg.se" för att genomföra detta, var god att be mig, Ann-Britt, om lösenordet till forumet vid synpunkt. / Föreningsadministratör, Ann-Britt Göransson.

Stoppa diskrimineringen av stenar!!!!!

Publicerad 2013-07-28 15:30:30 i Allmänt,

Kära kvartersfolk! 
En sak slog mig imorsenär jag satt och lyssnade på en podcast med min favoritperson i hela världen och största idol (Katla, "mammas nya kille" i p3);
Det finns en grupp av ting som i vårt lilla samhälle genom alla tider blivit diskriminerade, omkringkastade och trampade på - stenarna!!!
Dessa stackars jordbor som även dem bör anses som invånare i detta kvarter, är det ingen som lyft fram ens i det minsta!! Föreställ er ett liv som sten; att tvingas skiljas från sin mor (berget) genom att bli bortsprängda, att bli omkringtransporterad utan att kunna säga ifrån, att bli torterade i form av slipning och nersmältning för att utnyttjas att sitta fast t.ex. under ett hus i HUNDRA ÅR! Tänk er bara känslan att bli nersmält!!!!! Jag förstår inte hur detta kan få hända dessa stackars individer!! 
Vadå, stenar har väl inte känslor, tänker n väl nu - men har ni ens frågat dem??? Nä precis, då kan ni ju inte veta!
 
/ Kim Ninja

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela